W dniach 22 – 29 września 2019 roku odbyła się szkolna wycieczka do Włoch, gdzie uczniowie naszej szkoły zwiedzili Florencje, Rzym, Watykan, Asyż i Wenecję.

W poniedziałek o godzinie 9:00 dotarliśmy do Florencji, gdzie czekał na nas przewodnik. Deszczowa pogoda nie przeszkodziła nam w zwiedzaniu tego pięknego miasta i zrobieniu pięknych zdjęć. Pierwszym punktem na liście zwiedzenia był Kościół Santa Croce, miejsce pochówku wybitnych postaci takich jak Michał Anioł czy Galileusz. Następnie zwiedziliśmy Plac Signoria, Fontannę z Prosiaczkiem i Katedrę Santa Maria del Fiore. Tutaj też mieliśmy okazję po raz pierwszy skosztować „włoskiej kuchni” i kupić pierwsze pamiątki.

Następnego dnia z samego rana udaliśmy się na 2 dni do Rzymu, który przywitał nas przepiękną, słoneczną pogodą. Nasz spacer po tzw. Rzymie antycznym rozpoczęliśmy spod Koloseum. Następnie podziwialiśmy Wzgórze Kapitolińskie, Forum Romanum, Łuk Konstantyna, Palatyn, Usta Prawdy, Rzymskie katakumby oraz Kościół  ,,Domine Quo Vadis’’ przy Via Appia Antico – miejsce spotkania Chrystusa ze św. Piotrem. Tam również mogliśmy rozkoszować się kuchnią śródziemnomorską. Po całym dniu zwiedzania zmęczeni wróciliśmy do hotelu. Zmęczenie jednak zostało wynagrodzone wspomnieniami i pamiątkowymi zdjęciami.

Na drugi dzień w Rzymie zaplanowane było zwiedzanie tzw. Rzymu barokowego. Słoneczna pogoda sprzyjała zwiedzeniu Piazza Navona z fontanną Quattro Flumi, Piazza Colonna z kolumną Marka Aureliusza i rzymskiego placu Piazza Barberini z fontanną Trytona. Następnie udaliśmy się na Piazza del Popolo, gdzie podziwialiśmy Bazylikę Santa Maria del Popolo, ze słynnymi obrazami Coravaggia: ,,Ukrzyżowanie Św. Piotra’’ i ,,Nawrócenie Św. Pawła’’. Ogromne wrażenie wywarły na nas słynne Schody Hiszpańskie, gdzie nie obyło się bez wspólnego pamiątkowego zdjęcia oraz fontanna di Trevi.

Czwartego dnia pojechaliśmy do Watykanu. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Muzeum Watykańskiego i Kaplicy Sykstyńskiej. Bazylika św. Piotra wywarła na wszystkich ogromne wrażenie. Tego dnia podziwialiśmy Pietę Michała Anioła, odwiedziliśmy grób Jana Pawła II oraz Zamek Anioła na Via della Canciliazione. Zmęczeni, lecz zadowoleni wróciliśmy do hotelu.

Kolejnego dnia wczesnym rankiem udaliśmy się do Asyżu, który wszystkim kojarzy się z św. Franciszkiem i św. Klarą. To średniowieczne miasteczko, pobyt w Klasztorze o.o. Franciszkanów, Bazylice św. Klary oraz Bazylice Santa Maria del Angeli pozostawiło niezapomniane wspomnienia.

Ostatnim celem podróży była Wenecja, po  której spacerowaliśmy cały dzień. Najpierw udaliśmy się na Plac Św. Marka. Potem zwiedziliśmy Plac Dożów a także mosty weneckie, m.in. Most Westchnień oraz Rialto.

Około godziny dziewiętnastej wyruszyliśmy w podróż do Polski. Następnego dnia około godziny piętnastej szczęśliwie dojechaliśmy do Bydgoszczy. Pomimo tak długiej podróży każdy wysiadł z autobusu z uśmiechem na twarzy.

W każdym mieście spędziliśmy miło czas. Zawsze była chwila, aby kupić pamiątki, zrobić pamiątkowe zdjęcia oraz skosztować włoskich przysmaków. Mimo zmęczenia wszyscy byli zadowoleni z wycieczki.