Biegające dyktando, czyli jak połączyć przyjemne z pożytecznym

Przedstawiciele klas drugich wzięli udział w szkolnym konkursie ortograficznym z języka niemieckiego, pt. „Biegające dyktando”. Ta zabawowa forma nauki rozwija nie tylko wszystkie sprawności językowe: czytanie, mówienie, słuchanie i pisanie, ale jest również doskonałym treningiem pamięci, refleksu i logicznego myślenia.

Uczniowie pracowali w parach. Jeden z uczniów, tzw. „biegacz” musiał podbiec do fragmentu tekstu, zapamiętać jak największą ilość słów (także znaki interpunkcyjne), przybiec do kolegi, tzw. „pisarza” i podyktować mu to, co zapamiętał. „Pisarz” natomiast zapisywał wszystko, co usłyszał od kolegi. Ostatnim etapem było ułożenie wszystkich dziesięciu fragmentów tekstu w jedną całość.
Oto nazwiska zwycięzców:
I miejsce – Kaja Engelgardt i Barbara Wiśniewska (kl. 2d)
II miejsce – Martyna Ircha i Anna Pączka (kl. 2c)
III miejsce - Luiza Bilska i Amelia Żuralska (kl. 2c)

Gratulujemy!!!